طول عمر باتری ماشین

لوازم یدکی خودرو

طول عمر باتری ماشین

۲ بازديد
برای بالا بردن طول عمر باتری چه کنیم؟ نحوه درست نگهداری از باتری ماشین چگونه است؟
نگهداری درست و صحیح از لوازم یدکی خودرو، بر افزایش و طول عمر آن ها تاثیر چشمگیری دارد. علاوه بر خرید باتری خوب، بایستی از نکاتی برای نگهداری صحیح و درست از آن آگاه باشید از این رو در ادامه همراه ما باشید تا در رابطه با چگونگی نگهداری از باطری ماشین، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.
 
سعی کنید تا همواره قطب های مثبت و منفی باطری را تمیز نگه داشته و برای جلوگیری از سولفاته شدن باطری، آن را گریس آغشته شده در دفترچه راهنما، آغشته نمایید.
استفاده از تجهیزات الکتریکی پر مصرف مثل رادیو، چراغ های جلو و غیره، در هنگام خاموش بودن موتور، موجب کاهش توان باتری شده که با مرور زمان فرسودگی باتری را به همراه دارد.
برای نگهداری پیشگیرانه یک باطری، بررسی محکم بودن سر باطری ها، سطح الکترولیت، چک کردن تسمه دینام و همچنین تمیز کردن سطوح خورده شده سر باتری و قطب ها لازم است.
بدیهی است که به ماشین در هنگام حرکت، تکان هایی گاه شدید و گاه آرام وارد می شود. از این رو باتری در محل نصب بایستی ه گونه ای محکم شود تا تکان های شدیدی که به آن وارد می شود، موجب ریزش صفحات آن نشود.
یکی از عواملی که عمر باتری را کاهش می دهد، استارت های بی دلیل و مکرر است. استارت زدن های بی دلیل و مداوم موجب تخلیه سریع باتری می شود.
در فصول گرم سال ماهی یکبار در صورت پایین بودن سطح الکترولیت در باتری های غیر سلید، آن را از آب مقطر پر کنید تا به سطح مشخص شده ای که کارخانه سازنده برای آن در نظر گرفته است (معمولا 2 میلی متر بالاتر از سطح صفحات) برسد؛ فراموش نکنید که بیش از یکبار این کار را در فصول سرد سال انجام ندهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.