لوازم یدکی جزئی

لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی جزئی

۳ بازديد
طلق ها در لوازم یدکی خودرو
طلق ها؛ اجزای پلاستیکی بوده که بسته به کاربردشان، به صورت مات یا شفاف، ضخیم یا نازک، رنگی یا بی رنگ و مواردی از این دست ساخته شوند. از مشخصه های مهم آنها، خاصیت ضد آب و الکتریکی بودن آنها است که اغلب به عنوان روکش محافظ برای قطعات الکتریکی از آنها بهره میبرند.
 
فنرها در لوازم یدکی خودرو
ابزارهایی هستند دارای خاصیت ارتجاعی یا کشسان که بسته به کاربردشان با یکی از این دو خاصیت تولید و روانه بازار میشوند. فنرها متناسب با نوع مصرفشان بر اثر نیرو یا سخت میشوند یا نرم و به طور کلی وظیفه ی اصلی فنرها، خنثی کردن نیروهای کششی یا فشاری است. در انواع مختلفی از جمله مارپیچی، صفحه ای، لول و … ساخته می شوند.
 
دیاق و بست در لوازم یدکی خودرو
دیاق ها و بست ها؛ لوازمی هستند که به کمک آن ها می‌ توان دو یا چند جزء را به صورت مکانیکی (با اصطکاک) به هم چسبانده و یا نگه داشت . جنس آنها بنا به کاربردشان متفاوت است و بیشترین کاربرد دیاق ها و بست ها در صنایع ماشین سازی و بساه بندی و … است. از موارد کاربردی آنها مسدود کردن و بستن قطعه ای است مثلا برای مسدود کردن یک شلنگ یا بستن یک پاکت یا کیسه و … از دیاق و بست استفاده میکنند.
 
واشرها در لوازم یدکی خودرو
این ابزارهای حلقه ای مانند که از پرمصرف ترین ابزارهای خودرو به حساب می آیند به تناسب کاربردشان در اندازه ها، ضخامت ها، جنس ها و مدل های مختلف تولید و به بازار عرضه میگردند. در جنس های مختلف نظیر فلزی، لاستیکی، نمدی و فایبر گلاس در بازار یافت میشوند. از وظایف مهم واشرها میتوان به توزیع بار پیچ و مهره، جلوگیری از باز شدن مهره ها بر اثر ایجاد اصطکاک، جلوگیری از نشت سیالات موجود در قطعه ای، پر کردن فضای میان دو قطعه و … اشاره نمود. همچنین ابزارهای پرکاربردی برای درزبندی هستند که با ابزارهای مختلفی چون میخ و پیچ و… و در اجزای مختلفی مانند سیلندر و… میتوان از آنها استفاده کرد.
 
در نهایت
 
با لوازم یدکی خودرو و برخی از کلیدی ترین آنها نیز آشنا شدید و این را نیز بدانید که هر وسیله نقلیه ای، دارای یک سری لوازم و اقلام مصرفی است که به مرور زمان و با استفاده زیاد باید بازبینی شده و در صورت خراب بودن قطعات، باید تعویض یا تعمیر گردند. لوازمی که در بالا نام برده شد، می توانند پایه و اساس ساخت محصولات دیگر باشند بنابراین از دیگر لوازم یدکی میتوان قطعات لاستیکی و نیز متعلقات جانبی دیگر و لوازم برقی را نیز نام برد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.